Comenzile motocicletei sunt amplasate pe ghidon si in apropierea scaritelor pentru comenzile actionate de picior, astfel: ambreiajul este comandat de un levier in partea stanga a ghidonului; mansonul acceleratiei este plasat in dreapta, alaturi de levierul franei fata; frana spate este comandata de picior, printr-o pedala situata in partea dreapta; piciorul stang comanda pedala schimbatorului de viteze.

Cutia de viteze este secventiala, cu punctul mort intre treptele 1 si 2.

Muzeu

1954 AJS 500cc Single

Acesta este motocicleta britanica tipica pentru drum a anilor 50. Nimic deosebit, facuta doar pentru drum.. Si in plus porneste de la prima pedala..

1955 AJS 7R

Un "speeder" Grand Prix de 350cc din anii 50. Supranumit " Boy Racer" (Micutul..) din moment ce clasa de 350cc era fata de cea de 500cc una de juniori.

1936 AJS R10

Un motor de 500cc care are si schimbator manual de viteze. Unul din primele modele AJS de curse.

1956 Ariel Square Four

Motor cu 4 cilindri supranumit "Whispering Wildfire"

250cc Benelli

Model din 1936. In timpul razboiului fabrica a fost demontata de catre nazisti insa s-a continuat folosirea motocicletelor de curse fabricate anterior pana in 1959 cand au fost surclasate de modelele rivale, net superioare.

1936 BMW R12

Un BMW ce dateaza dinaintea razboiului, cel pe care de obicei il vedeti in filmele documentare despre al II-lea razboi mondial. Datorita fiabilitatii sale armata americana a produs copii (facute de Harley Davidson) ale acesteia insa nu au fost finalizate decat dupa ce s-a terminat razboiul. Multi pretind ca a fost prima motocicleta care sa aiba furci telescopice desi Nimbus a avut cu un an inainte..

1969 BMW R69S

Motocicleta BMW sport a anilor 60. Extraordinar de fiabila, 42 de cai putere si o furca "Earles" pentru calatorii lipsite de zgaltaituri inutile.

1974 BMW Model R75/6

1932 Brough Superior #1

In anii 30 cele mai rapide si extraordinare motociclete erau cele facute de George Brough in Anglia. Lawrence al Arabiei a murit pe o astfel de motocicleta, pe un Brough Superior SS100. Modelul din poza are un motor JAP (J.A. Prestwick) de 680cc spre deosebire ce cele cu 1000cc.

1936 Excelsior Manxman

Un model de drum modificat in racer, cu cap de bronz (?) fiind un mai bun conductor de caldura decat fierul.

1957 Gilera
Racer cu 4 cilindri

Una din cele mai cunoscute motociclete de curse ale anilor 50 pe plan international.

Custom Harley

Un motor din 1989 pe un cadru Arlen Ness. Restul este custom 100%..

 

1927 Henderson Four

Fratii Henderson au fost tatii motocicletelor in 4 cilindri din Statele Unite. Compania a fost cumparata de Schwinn iar Hendersonii au facut ACE care a fost cumparata de Indian.

1946 Indian Chief

Productia la Chief a inceput in 1922 si s-a oprit in 1953 cand au incetat sa mai produca motociclete proprii si au inceput sa vanda biciclete englezesti sub eticheta Indian.

1933 Matchless Silverhawk

Motocicleta englezeasca Hi tech a anilor 30 cu motor V4. Din nefericire criza financiara din anii 30 a oprit productia la acest model superb.

 

1947 Triumph
Speed Twin


Primul "geaman vertical" de la Triumph - doi cilindri alaturati. In timpul razboiului motoare similare se gaseau pe generatoarele electrice..

1966 Velocette Thruxton

Motor sport ce a avut cateva succese la viata lui insa a fost produs prea tarziu, japonezii urmau sa preia piata in curand. A fost fabricat din 1965 pana in 70. Ultimele modele nu au mai avut carburatoare mari de GP fiindca cineva le-a furat din fabrica..

1950 Vincent TT Grey Flash

Una din cele 4 motociclete preparate de Fabrica Vincent pentru cursa "Isle of man TT" din anii 50. Inovatiile facute se pare ca au fost un esec, doar una din cele 4 a terminat. Motocicleta din poza a fost obtinuta de la Ted Davis, inginerul sef al fabricii.

1957 Maico Typhoon

Un model rar scos de fabrica nemteasca fiind facut pentru drum spre deosebire de toate celelalte care erau off-road. Modelul din poza are 400cc si este in 2 timpi..

1970’s Jawa
Speedway Racer

Motor f usor ce merge cu alcool, nu are transmisie sau frane. Un model semnat de Bruce Penhall, americanul care a devenit campion la cursele de "speedway".

1951 Harley Davidson Panhead

Replica a modelului pe care Peter Fonda l-a folosit in filmul Easy Rider din 1969.
55 cai putere la 4800 RPM.
Construit de Geoff Seiser, unul dintre cei mai buni in domenul replicilor la motoare.

Ultimul din seria Black Shadows din 1955 D produsa din 1949.

 

Copyright © 2007 Noaca Catalin